Mónika Szabóság - homlokzat
2012.07.22.

Ez a falfestményünk Tatabányán készült a Mónika Női - Férfi Szabóság homlokzatára. A megrendelő elképzelése az volt, hogy egy olyan falfestményt készítsünk, ami felkelti a járókelők figyelmét, ugyanakkor illeszkedjen a bölcsőde környezetéhez.

A látványtervezéshez a megrendelő ellátogatott az irodánkba és közösen kiválasztottuk azokat a referencia anyagokat, melyek alapján kidolgoztuk a tervet. Azok - a divattervezők által is kedvelt - rajzok álltak hozzá legközelebb, melyeken az emberi alakok elnyújtott, vékony formájúak. Ez a stílus itt kifejezetten jól illeszkedik az üzlet tevékenységéhez és a keskeny falszakaszokon is nagyon jól mutat.

Mivel a fal már eléggé viseletes állapotban volt, így egy kőműves elvégezte a kijelölt felületek felújítását, majd mi következtünk.

 

Legelőször a feliratot készítettük el. Előre sablont gyártottunk, majd ennek segítségével festettük fel a szöveget. A szöveg festése közben kétoldalt felrajzoltuk ceruzával az alakzatokat a falra, majd elkezdtük a képek alapozását. Először az alakok bőrszínét festettük meg és árnyékoltuk, majd az arc részleteinek a festésével folytattuk. Emberi bőrt a leggyakrabban úgy festünk, hogy egy sötétebb bőrszínnel alapozzuk a felületet, majd világosabb és élénkebb színnel dolgozzuk át a fényes részeket. Néhány részen, például arcon vagy orron vörösesebb árnyalatot is használunk. Ahol az árnyékolás igényli, az alapszínnél sötétebb árnyalatokat is viszünk a felületre. A szemek festését a szemgödör árnyékolása után, a szem fehérjének (véletlenül sem fehér színnel) megfestésével folytatjuk, majd a tekintet irányának megfelelően egy fekete foltot teszünk a szembe. A fekete foltba egy lefelé élénkülő és világosodó felfelé álló szárú C alakú részt festünk olyan módon, hogy a fekete részből egy vékony sávot meghagyunk kontúrnak, míg a közepe marad a szem írisze. Ezek után már csak egy, a szem fényességét jelző fehér (igen, ez tényleg fehér) pöttyöt teszünk a megfelelő helyre. A megfelelő hely általában a szem felső részén található az írisz közelében.

 

A ruhák megfestéséhez leginkább élénk színeket használtunk, ami még inkább hangsúlyosabbá teszi a képet. Először a lealapoztuk a ruhákat, majd száradás után elkezdtük a részletek kidolgozását. A ruhák megfestésénél is arra figyeltünk, hogy az alapozást sötétebb színnel végezzük, mint amilyen valójában lesz. Majd ugyanazzal a fényezési technikával, ahogy a bőr is készült is itt életszerűvé varázsoltuk a festményt.