Hogyan találjuk ki, hogy mi kerüljön a falra?
Egy falfestmény elkészítése sokkal korábban elkezdődik, mint hogy fogjuk a festékeket és kivonulunk a falhoz. Ez igazából a munkának már csak a második fele.
A munka első fele, mely feléd szinte csak a látványterv elkészülésében és egy árajánlatban nyilvánul meg, az a tervezés. Bár kevésbé látványos folyamat, mégis ez határozza meg leginkább azt, hogy milyen eredménye lesz a munkánknak.
Első lépésben minden esetben felmérjük az igényeket. Ez történhet telefon és e-mailben is, mi mégis inkább azt szeretjük, ha személyesen tudunk találkozni a festendő falfelület előtt. Beszélgetésünk során körültekintően felmérjük elképzelésedet, rákérdezünk, hogy kinek, mikor, milyen alkalomból és milyen céllal készül a festmény, milyen hangulatot szeretnél teremteni a képpel, és vannak-e olyan speciális képi elemek, színek melyeket feltétlenül viszont szeretnél látni az elkészült falfestményen.
A falat gondosan lemérjük és több szögből lefotózzuk, vagy elkérjük a méreteket és a fotókat. Megfigyeljük, milyen szögből látszik legjobban a fal, honnan fogják a legtöbben nézni, mi a jellemző szemmagasság és mi a természetes fény iránya, illetve vannak-e olyan felületek, melyeket valamilyen tárgy kitakar. Ezek a jellemzők határozzák meg legjobban hogyan tudjuk kialakítani a kompozíciót.
Második lépésben papíron ceruzával elkezdünk vázlatokat készíteni a festményhez. Fontos, hogy nem másolunk, azaz másvalaki által tervezett és kitalált kompozíciókat nem vállalunk el abban az esetben, ha ezzel szerzői jogokat sérthetünk. Természetesen mi is használunk referenciákat, hogy igény szerint minél élethűbb hatást tudjunk elérni. Amennyiben konkrét figurát vagy mintát kell megvalósítanunk, úgy pontosan követjük a kapott mintákat, de akkor érezzük magunkat igazán elemünkben, ha szabadon tervezhetünk.
Harmadik lépésben az elkészített ceruzavázlat alapján elkészítjük a színes számítógépes vázlatot, melyet a helyszínen készített fotóra is ráretusálunk, hogy pontosabb képet kaphass a látványról. Ezt a tervet küldjük el Neked, majd megkérdezzük a véleményedet és igény szerint módosítjuk a vázlatot.
A látványterv elfogadása után, negyedik lépésben állunk neki a látvány részletes kidolgozásának. Ekkor a készítendő kép igényei szerint pontosan kiszerkesztjük a perspektívát, figyelembe véve a helyszíni adottságokat, meghatározzuk azokat a referenciapontokat a falon, melyek az ábra pontos helyszíni szerkesztéhez szükségesek. Leggyakrabban egyiránypontos perspektívát alkalmazunk, ha vizuálisan szeretnénk bővíteni a teret, és szemből látunk rá a falra, de városképeknél, tájképeknél szintén gyakori a kétiránypontos perspektíva is. Padló, vagy mennyezetre kerülő festményeknél a három iránypontos perspektíva adja a legmeggyőzőbb hatást. Olyan esetekben, amikor nem merőlegesen látunk rá a falra, megszerkesztjük a kép torzulását is, hogy a jellemző nézőpontból legyen természetes hatása. Hárompontos perspektívát ritkábban szerkesztünk, azokban az esetekben, mikor ki kell fordítanunk tárgyakat a felület síkjából.
Amennyiben a terv megvalósításához szükség van sablonra - főleg logók és feliratok esetében - úgy a megszerkesztett ábra alapján pontos méretre szerkesztett sablonokat készítünk.
Részletes munkaleírásokat az ÚJDONSÁGOK menüpontban olvashatsz!